A singular artist and activist, Godfrey Reggio is best known for the galvanizing films of The Qatsi Trilogy. Astonishingly photographed, and featuring unforgettable, cascading scores by Philip Glass, these are immersive sensory experiences that meditate on the havoc humankind’s obsession with technological advancement has wreaked on our world. From 1983’s Koyaanisqatsi to 1988’s Powaqqatsi to 2002’s Naqoyqatsi, Reggio takes us on a journey from the ancient to the contemporary, from nature to industry, exploring life out of balance, in transformation, and as war, all the while keeping our eyes wide with wonder.
Secondo Reggio, il film di per sé non presenta una trama, ma tre movimenti con tre temi differenti:[1] Numerica.com: linguaggio e luogo lasciano spazio a codici numerici e realtà virtuali. Circus maximus: competizione, successo, record, fama, "fair play" e amore per il denaro vengono elevati a valori cardine dell'esistenza. L'esistenza diventa un gioco. Rocketship twentieth century: un mondo che il linguaggio non riesce più a descrivere. Il tempo esplosivo dettato dalla tecnologia è guerra, violenza civilizzata.
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